זה היה יום אביב בהיר ומואר, ושדות החיטה הפוריים שבעמק היו שטופי שמש. בין השיבולים הגבוהות צעדו שניים: אב חוואי ובנו בן השש, שהוזמן לצאת עמו לטיול מהנה.
צעדיו של האב היו מתרוננים. הוא הביט סביבו בעונג, שורק לעצמו מנגינה עליזה ומודה לבורא העולם על השפע שבשדותיו.
אבל הילד?
השמחה וההודיה רחקו ממנו. הוא רק נגרר אחרי אביו, מתאמץ להדביק את קצב הליכתו ומיילל ללא הרף.
"למה אתה בוכה?" הסתובב אליו אביו, תמה ונוזף, "תראה איזה יום יפה! איזה נוף קסום! איזה שפע משמח!"
הילד ניסה למחות את דמעותיו ביד דקורת-שיבולים, וענה בקול בוכים: "אתה גבוה, אבא. אתה רואה את הנוף ואת המסלול ומנווט את הדרך. ואני? אני רק מנסה לעקוב אחרי הרגליים שלך, בתוך ים השיבולים שרוקד לי מול העיניים".
אהה!
רכן האב, חיבק את ילדו הכאוב וניגב את פניו הלחות, הרים אותו על כתפיו החסונות ושניהם המשיכו בטיולם, שרים ונהנים ממנו – יחדיו.
(מעובד על פי סיפור עממי)
הצוות שלנו. נבחרת העובדים שאמורים לצעוד בעקבותינו, המנהיגים, במסלול שאנו מתווים ואל הכיוון שאנו מורים עליו. ואנחנו לא רוצים אותם רק באים בעקבותינו, אלא שיהיו שותפים אמיתיים לדרך ויראו אותה כפי שהיא בעינינו: יפה, מבטיחה ושופעת.
האם המציאות בשטח משקפת את השאיפות היפות האלו?
נראה שכל מנהל ומנהלת שהתמודדו אי פעם עם משימת הגיוס של עובד חדש, או עם אתגר השימור של הצוות הקיים, יעידו שלא תמיד.
בואו נסתכל במבט חדש על "שדה השיבולים" שלנו ונלמד איך להראות את יופיו לכל מי שאמור להיות שותף בטיפוחו ובצמיחתו.
מנהלים רבים מודים כי גיוס עובדים חדשים הוא ה-אתגר שלהם בעבודה, משימה מורכבת שנתפסת לעתים כהימור של ממש. קשה להשלים עם כך כאשר זוכרים את העבודה הרבה הכרוכה בגיוס עובד חדש: פרסום המשרה, סינון המועמדים, ראיונות, הליך קבלה לעבודה וחניכה ראשונית, ליווי בהשתלבות בעבודה ובצוות, ספיגת טעויות של מתחילים, מעקב והכְוונה…
ישנם מספר צעדים, שיישום שלהם עשוי להפוך את התהליך לקל ולאפקטיבי הרבה יותר, בע"ה.
כשאנחנו מגדירים תפקיד בהגדרה גנרית כמו "מזכירה" או "עוזר מנכ"ל", קשה להבין את מהותו האמיתית של התפקיד ואת הציפיות המדויקות שלנו ממי שימלא אותו.
חידוד ודיוק של ההגדרה יעזרו לעובד הפוטנציאלי להבין לעומק מה נדרש ממנו ולבחון את ההתאמה האישית שלו לתפקיד, עוד לפני שאנחנו נידרש לבחון זאת.
בהתאם לאיפיון התפקיד נפרסם פנייה מדויקת שתניע רק את המועמדים המתאימים, ונוכל גם לסנן את הפניות באופן הרבה יותר ממוקד.
באפיון התפקיד נכללים:
רצוי שמספר דרישות הסף הבלתי-מתפשרות לא יהיה גבוה מדי, כדי לא לצמצם את טווח הבחירה שלנו לרמה לא מציאותית. אחרי הכל, אנחנו רוצים עובדים אנושיים :)
בחלק הבא: תהליך הגיוס בפועל
‘’בית יהודה אריה’’, רחוב בליליוס 6, ת.ד. 956, ירושלים
02-6268888
העתיד של כולנו מתחיל כאן: בילדים שלנו. ביחד נעניק להם את כל ההזדמנויות להתפתחות מיטבית ולחיים מאושרים, ונשפיע לטובה גם על איכות החיים של המשפחה ועל החוסן הקהילתי והחברתי של כולנו.
מעונות שיקומיים | גני שפה | גני תקשורת | גני מש”ה בתי ספר “פיתוחים” | מרפאות להתפתחות הילד מרכזי תמיכה גדלים ביחד | מרכזים רב תחומיים “שתילי חינוך” | מרכז הכשרה “פלוס”
מרכז פדגוגי | אולם כנסים | חוגי אפטר סקול
פסגות – הכשרה אקסטרה מקצועי | פסגות דעת – השתלמויות לעובדות הוראה