אנו ממשיכים במסע המודעות שלנו לפי מודל SWOT.
בחלק הראשון של המאמר הבנו את הצורך במודעות.
בחלק השני של המאמר למדנו למפות את החוזקות ואת החולשות – הנתונים הפנימיים.
בחלק זה נלמד למפות את הגורמים החיצוניים.
אפשרויות פיתוח והתקדמות, הקיימות באופק וטרם נוצלו, ואשר מימושן עשוי לסייע לארגון להפיק רווחים ולהשיג יתרון תחרותי.
ביניהם נמנה:
כדי לאתר הזדמנויות, נוכל להיעזר בשאלות הבאות:
זיהוי ההזדמנויות עשוי להוביל אותנו הרבה מאד קדימה. בהתבוננות נכונה, נוכל לגלות עולמות חדשים, להשביח משמעותית את העשייה שלנו ושל הצוות, ולהשפיע לטובה על כל הגורמים המרכיבים את עבודתנו היום-יומית. אי אפשר להפריז בערך של שיתוף פעולה מקדם, או של ידע משדרג. רוצים להצליח? תנו הזדמנות להזדמנות!
מצבים או נתונים בסביבה החיצונית, שעלולים להקשות על התנהלות הארגון, על התקדמותו ועל יכולתו להתחרות; בדרך-כלל ניתנים לשינוי.
ביניהם נמנה:
כדי לאתר איומים, נוכל להיעזר בשאלות הבאות:
לזיהוי האיומים יש, קודם כל, יכולת מופלאה לפוגג חוסר-אונים ותחושת תקיעוּת מייאשת. דווקא מכיוון שמרבית האיומים ניתנים לפתרון בעז"ה – המיפוי שלהם והצפתם על פני השטח, הם הצעדים הראשונים שמאפשרים זאת.
כאשר ברור לנו בפני מה אנו עומדים, אנו יכולים:
בהצלחה!
‘’בית יהודה אריה’’, רחוב בליליוס 6, ת.ד. 956, ירושלים
02-6268888
העתיד של כולנו מתחיל כאן: בילדים שלנו. ביחד נעניק להם את כל ההזדמנויות להתפתחות מיטבית ולחיים מאושרים, ונשפיע לטובה גם על איכות החיים של המשפחה ועל החוסן הקהילתי והחברתי של כולנו.
מעונות שיקומיים | גני שפה | גני תקשורת | גני מש”ה בתי ספר “פיתוחים” | מרפאות להתפתחות הילד מרכזי תמיכה גדלים ביחד | מרכזים רב תחומיים “שתילי חינוך” | מרכז הכשרה “פלוס”
מרכז פדגוגי | אולם כנסים | חוגי אפטר סקול
פסגות – הכשרה אקסטרה מקצועי | פסגות דעת – השתלמויות לעובדות הוראה