בחלק הראשון של המאמר דיברנו על מודעות לנתונים המלאים של המסגרת החינוכית שלנו. כעת נכיר את מודל SWOT שמאפשר לנו למפות את הנתונים בצורה ממוקדת.
גורמים חיוביים, המייחדים את הארגון, ומעניקים לו יתרון תחרותי על פני מתחריו.
ביניהם נמנה:
כדי לאתר חוזקות, נוכל להיעזר בשאלות הבאות:
זיהוי החוזקות עוזר לנו למנף אותן, להשביח את העשייה באמצעותן, להעצים את הצוות שלנו ולתקשר את יתרונות המסגרת שלנו – בקלות ובביטחון.
נקודות תורפה וגורמים, אשר לרוב אינם ניתנים לשינוי, ויוצרים נחיתות של הארגון ביחס למתחריו. גורמים אלה מונעים מן הארגון להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים.
ביניהם נמנה:
כדי לאתר חולשות, נוכל להיעזר בשאלות הבאות:
זיהוי החולשות מאפשר לנו להתבונן במבט מפוכח על המתרחש, להתייחס בענייניות וללא פגיעוּת לטענות שמועלות, ולמצוא להן את המענה המשלים הטוב ביותר.
גם אם לא נוכל לשנות את גורם-ההפרעה הבסיסי – עדיין, כאשר אנו מודעים לו, נוכל בעז"ה לגבש עבורו מענה חלופי הולם.
וכמובן, כאשר נזהה חולשות הניתנות לטיפול ולפתרון – נעשה זאת.
‘’בית יהודה אריה’’, רחוב בליליוס 6, ת.ד. 956, ירושלים
02-6268888
העתיד של כולנו מתחיל כאן: בילדים שלנו. ביחד נעניק להם את כל ההזדמנויות להתפתחות מיטבית ולחיים מאושרים, ונשפיע לטובה גם על איכות החיים של המשפחה ועל החוסן הקהילתי והחברתי של כולנו.
מעונות שיקומיים | גני שפה | גני תקשורת | גני מש”ה בתי ספר “פיתוחים” | מרפאות להתפתחות הילד מרכזי תמיכה גדלים ביחד | מרכזים רב תחומיים “שתילי חינוך” | מרכז הכשרה “פלוס”
מרכז פדגוגי | אולם כנסים | חוגי אפטר סקול
פסגות – הכשרה אקסטרה מקצועי | פסגות דעת – השתלמויות לעובדות הוראה