לאחר אפיון התפקיד, נעבור לשלבים המעשיים הבאים:
את מודעת ה"דרוש/ה" נוכל לפרסם בבמות הקלאסיות, כמו מקומונים, מגזינים פיזיים או דיגיטליים הפונים לקהל היעד שלנו, ואפילו לוחות מודעות בבניינים. נוכל כמובן לפנות גם לחברות כוח אדם ייעודיות.
עם זאת, צורת הפרסום המומלצת והאפקטיבית ביותר תהיה לרוב שיטת הפל"א – מפה לאוזן. ממש כמו בתחום השידוכים, גם כאן נוכל להפיק תועלת ממי שמכיר אישית את שני הצדדים, או לפחות אחד מהם: את הארגון ו/או את המועמד שעליו הוא ממליץ.
כדי לאפשר לפל"א לעבוד, כל מה שנדרש מאתנו הוא ליידע בעובדה שאנו מחפשים עובד חדש. נספר על כך לצוות, ללקוחות, לקרובים ומכרים, ולכל מי שעשוי להכיר מועמדים מתאימים.
אפיון התפקיד יבוא כאן לעזרתנו באופן משמעותי. נבחן את קורות החיים שקיבלנו על פי הפרמטרים שהצבנו, ונבחר באלה העונים על דרישותינו באופן מלא, או הקרוב ביותר לזה.
אם המועמד סיפק שמות ממליצים, נפנה אליהם ונתעניין עליו. בתחילת השיחה נציין את מטרת הבירור (בהתאם להלכות שמירת הלשון).
על החוזה להיות ברור, מפורט ומנוסח באופן שאינו מותיר מקום לטעויות ו/או לפרשנויות אישיות. גם כאן, הניסיון מלמד יותר מכל: העבודה השוטפת זימנה לנו היתקלויות על רקע פרשנות מוטעית לסעיף כלשהו בחוזה? נשפר אותו בהתאם. כך הוא יהיה מוכן באופן המיטבי לגיוס העובדים הבאים.
ומה לאחר הגיוס המוצלח, כשהעובד כבר השתלב היטב?
כעת נשקיע חשיבה בשימור שלו: איך נדאג להשאיר אצלנו עובדים מצוינים? איך נמנע שחיקה ונשמר התלהבות ומוטיבציה?
העובדה שגיוס עובדים חדשים מצריך משאבים רבים כל-כך מדגישה עוד יותר את הצורך בשימורן של עובדים איכותיים.
ועל כך – בחלק השלישי של המאמר.
‘’בית יהודה אריה’’, רחוב בליליוס 6, ת.ד. 956, ירושלים
02-6268888
העתיד של כולנו מתחיל כאן: בילדים שלנו. ביחד נעניק להם את כל ההזדמנויות להתפתחות מיטבית ולחיים מאושרים, ונשפיע לטובה גם על איכות החיים של המשפחה ועל החוסן הקהילתי והחברתי של כולנו.
מעונות שיקומיים | גני שפה | גני תקשורת | גני מש”ה בתי ספר “פיתוחים” | מרפאות להתפתחות הילד מרכזי תמיכה גדלים ביחד | מרכזים רב תחומיים “שתילי חינוך” | מרכז הכשרה “פלוס”
מרכז פדגוגי | אולם כנסים | חוגי אפטר סקול
פסגות – הכשרה אקסטרה מקצועי | פסגות דעת – השתלמויות לעובדות הוראה